Kewirausahaan*
Wong dol-tinuku ana sarat sing wajib dicumponi yakuwe:
kudu ana bakule, ana wong sing garep tuku, wujud barang sing didagangaken,
ijab-qobul (perjanjen), dhuwit lan kepriwe carane mbayar.
Wajib hukume kanggone bakul sing garep dodolan nidhokena
wujude barang sing garep diedol, paling semendhing nidhokaken contone. Kuwe
angger sing diedol rupa barang, angger mung tenaga utawa tinemu toli ora katon,
mulane kudu disebutaken jasa apa lan carane naker (ngukur) keprigen. Angger
wong garep dodolan ora bisa nidhokaken wujude barang utawa jasa sing garep
didol arane dholim. Dadi dol-tinuku kuwe kudu blakasuta, ora kena nglomboni
mbok mbesuk matine dilebokaken neraka weeell….!
Sing garep tek rembug kiye dudu babagan sapa sing
garep tuku, ijab qobul, utawa kepriwe carane nduwiti barang, ningen babagan Media Pamer nggo srana nglarisaken
dodolan.
Media Pamer bisa wujud etalase toko, stand pasar
modern, lapak pasar tradisional, grobag kaki lima, ubluk glindingan telu, montor
kanvas, brosur, leaflet, iklan mass media utawa internet, booth lan gelaran expo nang iven khusus.
Ora bakal ana dagangan payu angger ora cocog regane,
ora dijamin kwalitas, kuantitas lan mili-mintire (kontinuitas) barang dagangan.
Angger sarat dasar mau ora dicukupi,
sing garep tuku ya aras-arasen mendhing nggolet barang liyane, wong sing garep
tuku toli ibarate ratu dadi kudu dilayani.
Nggo pengerten sedulur kabeh, pirang dina sing wis keliwat
inyong bubar nonton pameran PKBL-BUMN EXPO 2013 tanggal 10 nganti 14-4-2013
genohe nang Graha Manggala Siliwangi Bandung. Koordinatore CDC Telkom, di ombyongi
Dewan Kerajinan Nasional Daerah
(DEKRANASDA) Jawa Barat, PT BRI, PT Pos Indonesia, PTPN VIII, lan liya-liyane. Sing
melu pameran 62 Pengusaha Mikro Kecil Mitra Binaan PKBL-BUMN sa-Jawa Barat karo pengusaha wewengkon tanah Jawa.
Gendhu-gendhu rasa karo sedulur mitra binaan kaya dene
nggayu Dini Gantini sing duwe gallery “Pernik I’ona” alamate nang Perum
Permata Biru Blok AD Baru No.14 RT 02 RW 24, Tlp. 022-4211423 Cibiru, ngomong:”Anane
Expo jan-jane mbantu banget karo pengusaha mikro cilik kaya inyong dadi olih
fasilitas papan pamer gratis nggo mameraken dagangan”.
“Nggayu..sampeyan
koh dadi dodolan bothekan pating mbretitil kaya kiye asale sekang ngendi baen?”
Mbekayu Dini sing
duwe hobby ngumpulna handycraft sekang ngendi-paran wiwit jaman egin prawan
kuwe duwe alesan merga kepengaruh obsesine kepengin ngenalaken kerajinan-tangan
Nusantara molaih sekang pontong kulon Nangro Aceh Darussalam tekan pontong
wetan Papua.
Bothekan kiye
kejabane artistik lan unik duwe ciri-wanci daerah asale. Kejaba kaya kuwe bisa
mbantu pengrajin nduweni kepesthen pasar lan bisa lewih kewentar. Sekiye nembe
teyeng ngumpulaken bothekan sekang pitung propinsi wewengkon Jawa lan Bali. Senajan kaya kuwe nggayu Dini terus nggolet
wawuhan pengrajin kang daerah liya se-Nusantara.
Angger
dimat-mataken cara tawa dodolane egin konvensional nganggo etalase toko lan ketemu
arep-arepan langsung ngambi wong sing garep tuku barang dagangane, urung
nganggo internet.
Ngenani modal
dagang, BUMN Pembina urung bisa aweh bantuan pengampingan sing ajeg. Bank sing
digadhang-gadhang bisa aweh keringanan utangan modal kayane egin mandheg-mayong
ora patiya serius. Bisa dititeni saben garep utang modal hurung apa-apa wis
ditakoni boregh, laporan pengelolaan duwit lan perizinan sekang pemrentah.
Umpamane utangan disetujoni, metune dhuwit ora imbang karo barang sing
didadekaken boregh.
Sejen maning
Kang Ahmad Taruna “Renny Ceramic” sing alamat bingkile nang Jojoran Wetan, Triwidadi,
Bantul Yogyakarta, olih undangan dekon melu pameran sekang ada-adane PT Pos
Indonesia dadi wakil Pengrajin Bantul. Barang dagangan sing dipelokena pameran
wujude grabah sing wis ditempeli mozaik batik, godhong garing (klaras), kulit
kerang, bathok klapa lan liya-liyane. Ahmad nembe njajal promosi nggunakaken
internet, ningen ya durung optimal. Kontak person bisa liwat e-mail renny.ceramic@gmail.com utawa tlepun 081904064600/ 08157996633.
Kang Ahmad
sering melu pameran nang ngendi-ora mergane kasile mandan kanjat. Produksine
bisa langsung kawentar lan dheweke bisa nidokaken keunggulan produksine, mangsuli
pitakonane wong sing garep tuku (calon pembeli/buyers) lan ngumpulaken orderan.
Kanca-kanca pengrajin sering dijeki pameran ndasaraken hasil karyane, sing
penting duwe wragad lan wektu.
Miturut Kang
Ahmad, Media Pamer kuwe penting nggo nglarisaken dodolan.
Carane pirang-pirang,
dasare kemampuane dhewek-dhewek, sing penting tliti goli milih.
Nang bingkile (work
shop) gawe etalase pameran ditambah papan reklame sing informatif lan gampang
dideleng kang kadohan.
Ngenani modal..,
Kang Ahmad lewih seneng berdikari nyelengi sebagian bathine nggo nambah modal.
Gemiyen lagi anyaran dodol tau olih utangan Bank pemrentah, ningen perjuangane abot
pisan mergane kudu nganani boregh, koneksi, lan proses administrasi sing
kepetung ruwet tumrap dheweke.
“Inyong kiye
usaha egin anyar, ora ngerti lor-kidul, modal pas-pasan, pasar urung gableg,
apamaning sing ararane manajemen babar pisan ora mudheng, kena diparibasakaken bayi
abang sing nembe lair kloer urung jegos glawat, teyenge mung nangis, garep obah
baen kudu dibantu wong tua. Ningen Bank ora ndeleng tekan ngkono, pedomane
angger ngetokena dhuwit semene anakane kudu semene, dadi profit thinking.
Inyong dipadhakaken karo pengusaha kuat utawane wong sing biasa olih bantuan
bank. Nggo mberesi syarat-syarat baen dhadha kiye rasane pega pisan kaya wong lara
mengi. Dadine siki wis ora minat. Kawus sih ora, ningen ora kepengin utang
bank. Lewih seneng gotong-royong karo pengrajin liyane, gendheng-ceneng
nyumponi modal. Kanca sing orderane akeh dibagi, mengko ana kasile semendhing-mendhing
dibagi maning miturut boboting andhil. Nganggo cara kaya kuwe modal alon-alon bisa
nambah”.
“Ngenani CSR
(TJSL= Tanggung Jawab Sosial Lingkungan Perusahaan) BUMN nggo Pelaku Usaha
Mikro Kecil ngarahe lewih mandiri kepriwe?”
“Alhamdulillah,
senajan nembe aweh kesempatan wujud promosi bareng-bareng, inyong yaa… matur
nuwun banget. Kiye mujudaken sing Kuat nggatekaken sing Ringkih. Moga-moga
inyong padha gagean gedhe, ‘ijet-ijet kancil
mlakune sing semrinthil, anjat-anjat kidang mlayune sing jemigrang’. Inyong krungu wis ana BUMN sing nganakaken
pendampingan aktif Usaha Mikro Kecil molahi kang permodalan, manajemen, teknis
lan pemasaran. Malah ana sing
didadekaken plasma, ningen cacahe urung akeh… egin bisa dietung nganggo jenthik.
Sebagian gedhe egin seremonial sekadar ngguguraken kewajiban CSR, salah-salah
malah inyong didadekaken pasien dienggo promosi perusahaane”.
Sejrone acara
pembukaan Expo, Harmon Yero sing di pacak dadi Koordinator PKBL-BUMN ngarepi
puluhan wartawan ngomong yen kegiatan kiye mujudaken Tanggung Jawab Sosial
Lingkungan Perusahaan (TJSL) sing ora kena pedhot lan melu ngedhuk potensi Pelaku
Usaha Mikro Kecil (UMK) men mandiri, lewih ngrembaka, togtogane bisa nambah
lapangan kerja anyar lan ngungggahaken kesejahteraan.
Ana pitakonan
ngenani internetisasi Pelaku UMK, Harmon njlentrehaken: “Jaman siki jaman
digital, jamane kabeh-kabeh mrelokaken akses informasi, akses komunitas, akses
promosi lan interaksi timbal-balik, Telkom nggatekaken yen Pelaku UMK kuwe kudu
adaptif maring kebutuhan kiye dadi oranana alesan ngejor malah kudu ngrangkul
Pelaku UMK ngarahe melek internet lan nguasani strategi bisnis online”.
Dasar sekang
kedadian lan testimony kaya neng nduwur mau bisa dideleng faktane yen Media
Pamer nyatane penting banget kanggone Pengusaha gedhe, UKM lan UMK nggo
ngembangaken pasar sing mengko mburine bisa mranani kemandirian lan nguataken
usaha. Senajan kaya kuwe tetep kudu disinergikaken karo aspek liya-liyane.
Doc. By Tri.
Versi
mBanyumasan, naskah asline nganggo basa Indonesia bisa diimpleng nang blog:
paguyuban-linggamas.blogspot.com
paguyuban-linggamas.blogspot.com
Tidak ada komentar:
Posting Komentar